Zobacz produkty polecane w tej kategorii
Easy Classics for Piano - 36 Originals from Jan Sebastian Bach to Erik Satie - nuty w łatwym układzie na fortepian






Kolekcja prostych, klasycznych utworów na fortepian, dla początkujących, seria Bärenreiter Piano Album
Dostępność: sprowadzamy
Wysyłka w: 5 - 10 dni
Elena Kats-Chernin: Unsent Love Letters meditations on Erik Satie - nuty na fortepian solo






Nuty na fortepian solo, dla średnio-zaawansowanych
Dostępność: sprowadzamy
Wysyłka w: 5 - 10 dni
Erik Satie: Easy Piano Pieces and Dances - nuty na fortepian






Utwory Erika Satie dla początkujących.
Dostępność: sprowadzamy
Wysyłka w: 10 - 21 dni
Erik Satie: Gnossiennes - nuty na fortepian






Nuty na fortepian, dla początkujących i średnio-zaawansowanych
Dostępność: sprowadzamy
Wysyłka w: 5 - 10 dni
Erik Satie: Gnossiennes - nuty na fortepian - Ulrich Kramer






6 orientalnych kompozycji Erika Satie nawiązujących do starożytnych greckich tradycji. Nuty na fortepian dla początkujących
Dostępność: sprowadzamy
Wysyłka w: 5 - 10 dni
Erik Satie: Gymnopedies - nuty na fortepian






Miniatury Erika Satie, nuty na fortepian dla początkujących
Dostępność: sprowadzamy
Wysyłka w: 5 - 10 dni
Erik Satie: Ogives, Gymnopedies - nuty na fortepian






Nuty na fortepian, dla początkujących
Dostępność: sprowadzamy
Wysyłka w: 10 - 21 dni
Erik Satie: Selected Easy Piano Pieces - nuty na fortepian w łatwym układzie






Nuty na fortepian, dla początkujących i średnio-zaawansowanych
Dostępność: sprowadzamy
Wysyłka w: 10 - 21 dni
The Best of: Erik Satie Volume 1 - en vingt-cinq morceaux pour piano - in twenty-five pieces for piano - nuty na fortepian






Nuty na fortepian, dla średnio-zaawansowanych
Dostępność: sprowadzamy
Wysyłka w: 5 - 10 dni
The Best of: Erik Satie Volume 2 - en vingt-quatre morceaux pour piano - in twenty-four pieces for piano - nuty na fortepian






Nuty na fortepian, dla średnio-zaawansowanych
Dostępność: sprowadzamy
Wysyłka w: 5 - 10 dni
Erik Satie (Eric Alfred Leslie Satie) - francuski kompozytor, uznawany za prekursora wielu późniejszych awangardowych kierunków artystycznych. Mówiono, że jest najbardziej ekscentrycznym twórcą czasów fin de siècle (francuskie określenie „końca pewnej ery”, związane z pesymistyczną wizją schyłku, dekadenckimi tendencjami końca XIX wieku). Jego kontrowersyjne kompozycje w duchu mrocznej, modernistycznej dekadencji fascynowały współczesnych jednocześnie bulwersując opinię publiczną. Nazywany był przez krytyków genialnym błaznem. Prócz dzieł muzycznych jego spuścizna obejmuje także terminy muzyczne i nazwy kompozycji wymyślone przez niego samego (Gnossiennes), słowa które nie miały żadnego powiązania z muzyką (Ogives, czyli fr. „ostrołuki”) lub nawiązujące do antycznej Grecji (Gymnopédies).
Satie studiował w Konserwatorium Paryskim, porzucił studia aby pracować jako pianista kawiarniany. Około 1890 związał się z ruchem Rosicrucian i pod jego wpływem napisał kilka dzieł, zwłaszcza Messe des pauvres. Mając 27 lat, miał burzliwy romans z malarką Suzanne Valadon.
Od 1898 mieszkał samotnie w Arcueil, na przedmieściach Paryża, kultywując ekscentryczny tryb życia i nie pozwalając nikomu wejść do swojego mieszkania. Od 1905 przez trzy lata studiował w Schola Cantorum pod kierunkiem Vincenta d’Indy i Alberta Roussela. Około 1917 roku grupa młodych kompozytorów znanych jako Les Six przyjęła go na swojego patrona. Później na jego cześć utworzono School of Arcueil, w skład której wchodzili Darius Milhaud, Henri Sauguet i Roger Désormiere.
Muzyka Satie to pierwsze wyraźne zerwanie z XIX-wiecznym francuskim romantyzmem, lekceważy tradycyjne formy i struktury tonalne i w charakterystyczny sposób przyjmuje formę parodii, z nonszalanckimi tytułami, takimi jak Trois morceaux en forme de poire (Trzy kawałki w kształcie gruszki) i Embriony Desséchés (Osuszone embriony) oraz wskazówki dla gracza, takie jak „bardzo chory” lub „lekki jak jajko”, mające na celu kpiny z takich utworów, jak preludia Debussy'ego.
Niefrasobliwość i ekscentryczność Satiego, intymna część jego muzycznej estetyki, uosabia awangardowy ideał połączenia sztuki i życia w zaskakującą, ale zjednoczoną osobowość. Starał się oderwać od muzyki pretensjonalność i sentymentalizm ujawniając surową esencję.
Satie został uznany za szarlatana przez muzyków, którzy źle zrozumieli jego brak szacunku i dowcip. Ubolewali także nad niemuzycznymi wpływami w jego życiu – jego najlepszymi przyjaciółmi byli malarze, z których wielu poznał jako pianista kawiarniany. Satie był jednak głęboko podziwiany przez kompozytorów takich jak Darius Milhaud, Maurice Ravel czy Claude Debussy. Jego wpływ na kompozytorów francuskich początku XX wieku i na późniejszą szkołę neoklasycyzmu był głęboki.
W naszej księgarni muzycznej znajdziesz ciekawe pozycje z nutami do utworów tego oryginalnego kompozytora. Wśród nich kompozycje skierowane są do początkujących wykonawców - stanowią świetny materiał dydaktyczny - jak również zaawansowanych - skupionych na muzyce filmowej, balecie, utworach reprezentacyjnych - zbyt często pomijanych przez pianistów. Jedno jest pewne, ta muzyka na pewno nikomu się nie znudzi - ani wykonawcy ani słuchaczowi.

Wydawnictwo
Styl muzyczny
Instrument
Wysyłka w
Ocena
Cena
-
od
do