Wydawnictwa
formy muzyczne

Muzyczny laik zapewne uzna wiedzę zawartą w tych książkach za zbędną. Jednak dla uczniów i studentów szkół muzycznych są to pozycje obowiązkowe. Znajomość form muzyki jest jednym z podstawowych warunków, aby odnaleźć do niej klucz. Aby nauczyć się ją czytać, a nie tylko odbierać na poziomie emocjonalnym. Aby ją naprawdę słyszeć. Przyszłym wykonawcom utworów Bacha czy Mozarta nie pomoże w tym sama tylko znajomość faktów z ich biografii i czasów, w jakich żyli. Taka wiedza nie zbuduje pełnego kontekstu. Nie nauczy rozumieć intencji kompozytorów, nie pozwoli ocenić ich formalnych pomysłów ani odczytywać ukrytych znaczeń, zawartych w formach muzycznych. I nie ma znaczenia, czy aktualny student w przyszłości będzie teoretykiem czy praktykiem, muzykologiem czy artystą. W obu wypadkach teoretyczna edukacja jest jednakowo ważna. Pomaga odczytywać najbardziej subtelne znaczenia „mowy dźwięków” i rozumieć muzykę. Ale w takim samym stopniu uwrażliwia na nią wyobraźnię. Czy zatem pozycje z teorii i historii muzyki mogą być dla kogokolwiek bagażem zbędnej wiedzy? To przecież wykłady z metodologii piękna. I najlepiej właśnie tak na nie patrzeć.

Opcje przeglądaniazwiń
Cena
  • od
    do
Nowość
Promocja

Formy muzyczne - Podhajski

Formy muzyczne - Podhajski
Formy muzyczne - Podhajski

Podręcznik do teorii muzyki

Ocena:

Wysyłka w: 3 - 5 dni

Cena: 40,00 zł
szt.

ABC form muzycznych - Analizy - Wójcik

ABC form muzycznych - Analizy - Wójcik
ABC form muzycznych - Analizy - Wójcik

Podręcznik do analizy form muzycznych, dodatek do podręcznika ABC form muzycznych

Ocena:

Wysyłka w: 14 dni

Cena: 26,00 zł
szt.

ABC form muzycznych Wójcik

ABC form muzycznych Wójcik
ABC form muzycznych Wójcik

Podręcznik do analizy form muzycznych

Ocena:

Wysyłka w: 14 dni

Cena: 35,00 zł
szt.

Muzyczny laik zapewne uzna wiedzę zawartą w tych książkach za zbędną. Jednak dla uczniów i studentów szkół muzycznych są to pozycje obowiązkowe. Znajomość form muzyki jest jednym z podstawowych warunków, aby odnaleźć do niej klucz. Aby nauczyć się ją czytać, a nie tylko odbierać na poziomie emocjonalnym. Aby ją naprawdę słyszeć. Przyszłym wykonawcom utworów Bacha czy Mozarta nie pomoże w tym sama tylko znajomość faktów z ich biografii i czasów, w jakich żyli. Taka wiedza nie zbuduje pełnego kontekstu. Nie nauczy rozumieć intencji kompozytorów, nie pozwoli ocenić ich formalnych pomysłów ani odczytywać ukrytych znaczeń, zawartych w formach muzycznych. I nie ma znaczenia, czy aktualny student w przyszłości będzie teoretykiem czy praktykiem, muzykologiem czy artystą. W obu wypadkach teoretyczna edukacja jest jednakowo ważna. Pomaga odczytywać najbardziej subtelne znaczenia „mowy dźwięków” i rozumieć muzykę. Ale w takim samym stopniu uwrażliwia na nią wyobraźnię. Czy zatem pozycje z teorii i historii muzyki mogą być dla kogokolwiek bagażem zbędnej wiedzy? To przecież wykłady z metodologii piękna. I najlepiej właśnie tak na nie patrzeć.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl