

Wydawnictwo
-
ABRSM (2)
-
Absonic (1)
-
Alfred Lengnick (1)
-
Alphonse Leduc (2)
-
Anglo Music (6)
-
Ars musica (1)
-
Barenreiter (1)
-
Boosey & Hawkes (3)
-
Breitkopf & Hartel (1)
-
Carisch (1)
-
Carl Fischer (1)
-
Chester Music (1)
-
Collins Music (1)
-
Contra (8)
-
Curnow Music Press (3)
-
De Haske (6)
-
Durand (1)
-
Editio Musica Budapest (2)
-
Edition Kunzelman (1)
-
Eufonium (11)
-
Euterpe (2)
-
Faber Music (4)
-
Gerard Billaudot Editeur (2)
-
Hal Leonard (9)
-
Meredith Music (1)
-
Oxford University Press (3)
-
Peters Edition (5)
-
PWM (18)
-
Rowman & Littlefield (1)
-
Rubank Publications (1)
-
Southern Music (2)
-
Spartan Press (1)
-
Universal Edition (1)
Styl muzyczny
Ocena
Cena
Promocja
Obój to instrument o wyjątkowo pięknym brzmieniu. Buduje się go najczęściej z drewna różanego albo afrykańskiego drzewa zwanego grenadillą, dzięki któremu ma charakterystyczny czarny kolor, choć może być także zrobiony z ebonitu i plastiku. Złożony jest z kanału z 16-20 otworami kontrolowanymi za pomocą systemu metalowych klap służących do zmiany wysokości dźwięku. Wyposażony jest w podwójny stroik, czyli dwa kawałki trzciny, które wyglądają jak spłaszczony kawałek słomy. Precyzyjnie wycięte i złożone ze sobą, drgają wprawiając w ruch słup powietrza znajdujący się we wnętrzu instrumentu. Instrument ten powstał we Francji w XVII wieku a jego nazwa pochodzi od słowa hautbois, które znaczy „wysokie drzewo”. Oboje występowały wówczas w różnych odmianach i strojach, które często różniły się kształtem czary głosowej i korpusu. Popularną odmianą wykorzystywaną przez kompozytorów barokowych był obój miłosny (oboe d'amore), którego cechą charakterystyczną jest ciepłe brzmienie. Słychać go w operach Georga Philippa Telemanna czy kantatach Jana Sebastiana Bacha. Ostateczny kształt współczesnego oboju powstał w wieku XIX. Od początku obój pełnił ważną rolę w orkiestrze symfonicznej i cieszył się powodzeniem jako instrument solowy.
W naszej księgarni muzycznej Alenuty znajdziesz mnóstwo propozycji wśród publikacji na obój - począwszy od szkoły na ten instrument po nuty zaaranżowane na obój dla wszystkich poziomów zaawansowania.