Camille Saint-Saens: Six etudes pour le piano op. 111 - Deuxieme livre - 6 etiud księga druga - nuty na fortepian
Opis
Ponad 20 lat po op. 52 Saint-Saëns ponownie zwrócił się ku gatunkowi etiudy koncertowej. W 1892 roku napisał etiudę, która początkowo miała zostać opublikowana w czasopiśmie, a później miała stać się etiudą nr 1. 1. Kompozytor za radą swego wydawcy Duranda zrezygnował jednak z osobnej publikacji i do 1898 roku napisał kolejnych pięć etiud, aby uzupełnić nowy zbiór. Dedykacje mają głównie na celu podziękowanie pianistom, którzy zaangażowali się w wykonanie jego muzyki fortepianowej, m.in. Arthurowi De Greefowi, Raoulowi Pugno i Édouardowi Rislerowi. Wkrótce po opublikowaniu wydania w 1899 roku Pablo Sarasate zaaranżował impresjonistycznie brzmiącą etiudę „Les Cloches de Las Palmas” na skrzypce solo, a Risler dwa ostatnie utwory (Tierces majeures chromatiques, Toccata) na dwa fortepiany. Nowe wydania Urtext opierają się na przełomowym tekście muzycznym „Œuvres instrumentales complètes” Camille’a Saint-Saënsa, dla którego redaktor skrupulatnie sprawdził wszystkie znane źródła. Szczegółowa Przedmowa przybliża genezę i znaczenie etiud. Odczyty i warianty są dokładnie udokumentowane w Komentarzu krytycznym (ang.). Notatki interpretacyjne (Fr/Eng/Ger) oraz elegancka rycina nutowa zapewniają pianiście optymalne warunki do studiowania tych wirtuozowskich etiud.- Przełomowy tekst muzyczny oparty na „Œuvres instrumentales complètes” Camille’a Saint-Saënsa- Obszerna przedmowa na temat genezy i znaczenia etiud (Fr/Eng/Ger) oraz komentarz krytyczny (ang.)- Z uwagami dotyczącymi interpretacji (Fr/Eng/Ger)
[tłumaczenie maszynowe]
More than 20 years after op. 52 Saint-Saëns again turned to the genre of concert etude. In 1892, he wrote an etude that was initially to be published in the magazine and later became etude No. 1. 1. However, on the advice of his publisher Durand, the composer decided not to publish it separately and by 1898 he had written another five etudes to complete the new collection. The dedications are mainly intended to thank the pianists who were involved in the performance of his piano music, including: Arthur De Greef, Raoul Pugno and Édouard Risler. Shortly after the publication of the 1899 edition, Pablo Sarasate arranged the impressionistic-sounding etude "Les Cloches de Las Palmas" for solo violin, and Risler arranged the last two pieces (Tierces majeures chromatiques, Toccata) for two pianos. The new editions of Urtext are based on the groundbreaking musical text "Œuvres instrumentales complètes" by Camille Saint-Saëns, for which the editor has scrupulously checked all known sources. The detailed Preface explains the origins and meaning of the etudes. The readings and variants are thoroughly documented in the Critical Commentary. Interpretive notes (Fr/Eng/Ger) and an elegant musical engraving provide the pianist with optimal conditions for studying these virtuoso etudes.- Groundbreaking musical text based on "Œuvres instrumentales complètes" by Camille Saint-Saëns- An extensive preface on the origins and meaning of the etudes (Fr/Eng/Ger) and a critical commentary (English)- With notes on interpretation (Fr/Eng/Ger)
Zobacz przykładowe strony w galerii produktu. Pomogą one określić poziom trudności. Znajdziesz tam również inne dodatkowe informacje.
Spis treści:
1. No 1 Tierces majeures et mineures [Camille Saint-Saëns]
2. No 2 Traits chromatiques [Camille Saint-Saëns]
3. No 3 Prélude et fugue en mi! mineur [Camille Saint-Saëns]
4. No 4 "Les Cloches de Las Palmas" [Camille Saint-Saëns]
5. No 5 Tierces majeures chromatiques [Camille Saint-Saëns]
6. No 6 Toccata [Camille Saint-Saëns]
Tytuł: Six Études for Piano op. 111 R 49
Autor: Camille Saint-Saens
Stopień trudności: dla zaawansowanych
Instrument: fortepian
Notacja muzyczna: zapis nutowy
Wydawnictwo: Barenreiter
Format: XX, 43 S., 31,0 x 24,3 cm, miękka oprawa
Język wydania: angielski, niemiecki
ISBN / ISMN: 9790006576074
Kod wydawcy: BA11855
Atrybuty
Instrument | Fortepian / pianino |
Wyświetlamy wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie sprawdzamy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.