Strategie radzenia sobie z tremą w kształceniu muzycznym oraz w zawodzie muzyka - Urszula Bissinger-Ćwierz, Anna Antonina Nogaj
Opis
Książka napisana została z myślą o koncertujących muzykach, aktywnych nauczycielach muzykach, animatorach edukacji muzycznej, studentach akademii muzycznych i wychowania muzycznego, starszych uczniach szkół muzycznych oraz rodzicach udzielających szeroko rozumianego wsparcia swoim uzdolnionym muzycznie dzieciom. Bez względu na rodzaj podejmowanej aktywności muzycznej (uczenie się, nauczanie, profesjonalne czy amatorskie wykonawstwo muzyczne) o zjawisku tremy warto mieć wiedzę, którą następnie można wykorzystywać w praktycznych strategiach postępowania pedagogicznego i wykonawczego.
W poszczególnych rozdziałach książki znajdziecie odpowiedź na pytanie: jak skutecznie, dzięki zrozumieniu zjawiska tremy, okiełznać stres towarzyszący występom publicznym. Eliminując napięcia wynikające ze złego przygotowania i negatywnego postrzegania występów publicznych, będziecie mogli rozpoznać wiele osobistych zasobów, które pozwolą na stosowanie efektywnych metod psychologicznych, przygotowujących do pomyślnego występu publicznego.
Zobacz przykładowe strony w galerii produktu. Pomogą one określić poziom trudności. Znajdziesz tam również inne dodatkowe informacje.
Spis zagadnień:
Wprowadzenie
Czy muzyka stresuje? Prawdy i mity o stresie w edukacji muzycznej
Cześć 1
Krótkie uzasadnienie teoretyczne
Trema: czym jest i jak powstaje?
Trema - wybrane konteksty psychologiczne i terapeutyczne
Część 2
Zapobieganie tremie w kształceniu muzycznym
Opieka psychologiczna przed występami artystycznymi jako forma wsparcia uczniów szkół muzycznych i baletowych
Formy wsparcia w ramach opieki psychologicznej podczas przesłuchań makroregionalnych Centrum Edukacji Artystycznej
Objawy somatyczne w długotrwałym stresie u ucznia szkoły muzycznej
Radzimy sobie ze stresem - "Próba generalna"
Trema - oddziaływanie poprzez pracę przygotowawczą
Scenariusze warsztatów psychologicznych "Strach ma wielkie oczy: Jak poradzić sobie z tremą?"
Część 3
Wybrane strategie radzenia sobie z tremą dla muzyków
Trening Autorealizacji Artystycznej. Mentalne i fizyczne przygotowanie do funkcjonowania w zawodzie muzyka
Trema a ćwiczenie uważności
Rola myślenia w procesie ćwiczenia
Praca nad tremą w kontekście pracy wokalnej
Część 4
Zamiast zakończenia - wybrane propozycje literatury anglojęzycznej
Wygraj ze swoim strachem - 7 umiejętności podnoszących jakość występu publicznego wg Dona Greene'a
Wykonawstwo muzyczne bez lęku wg Geralda Klicksteina
Tytuł: Strategie radzenia sobie z tremą w kształceniu muzycznym oraz w zawodzie muzyka
Autor: Urszula Bissinger-Ćwierz, Anna Antonina Nogaj
Stopień trudności:
Notacja muzyczna:
Wydawnictwo: Difin
Format: 243 str., B5, miękka oprawa
Język wydania: polski
ISBN / ISMN: 9788380856172
Kod wydawcy:
Wyświetlamy wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie sprawdzamy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.