Maria Wacholc: Solfeż elementarny część II - podręcznik do kształcenia słuchu klasa 2
Opis
Solfeż elementarny to sześcioczęściowy podręcznik przeznaczony jest dla klas i-VI szkół muzycznych I stopnia. Pomaga uczniom zdobyć umiejętności czytania nut głosem, wspiera kształcenie słuchu wysokościowego i harmonicznego, pamięć i wyobraźnia muzyczne, kształtuje wrażliwość na barwę dźwięku i różnice dynamiczne, porusza zagadnienia poczucia rytmu i metrum. Dzięki publikacji uczeń ma możliwość zapoznawanie się z cechami stylistycznymi twórczości poszczególnych kompozytorów, okresów historycznych, czy folkloru muzycznego. Prezentowany zeszyt to druga część tego podręcznika, przeznaczona dla uczniów klasy 2. Do książki dołączona jest papierowa klawiatura fortepianu.
Omawiane zagadnienia:
- ćwiczenia melodyczne jednogłosowe,
- piosenki jedno- i dwugłosowe bez akompaniamentu lub z akompaniamentem fortepianu,
- ćwiczenia melodyczne jednogłosowe z towarzyszeniem harmonicznym (zapisanym na jednej pięciolinii) granym przez nauczyciela na fortepianie,
- ćwiczenia melodyczne dwugłosowe, w których drugi głos gra na fortepianie nauczyciel,
- ćwiczenia melodyczne dwugłosowe przeznaczone do śpiewania przez dwie grupy uczniów (lub przez dwóch uczniów) bez akompaniamentu lub z akompaniamentem fortepianu,
- kanony,
- ćwiczenia rytmiczne jednogłosowe,
- ćwiczenia rytmiczne dwugłosowe przeznaczone do wykonania przez dwie grupy uczniów lub przez dwóch uczniów,
- ćwiczenia melodyczno-rytmiczne przeznaczone do wykonania przez dwie grupy uczniów lub przez dwóch uczniów,
- ćwiczenia melodyczne z towarzyszeniem ostinata rytmicznego przeznaczone do wykonania przez dwie grupy uczniów lub przez dwóch uczniów.
Tytuł: Solfeż elementarny - podręcznik dla klasy II
Autor: Maria Wacholc
Stopień trudności: dla klasy 2 szkół muzycznych I stopnia
Wydawnictwo: Triangiel
Format: 71 str., A4, miękka oprawa
Język wydania: polski
ISBN / ISMN: 9788388924729
Kod wydawcy: TRG K37
Wyświetlamy wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie sprawdzamy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.