Beata Stróżyńska: Muzyka - Media - Prawo - Marketing - tom II
Opis
Publikacja zawiera drugi tom serii książek Muzyka – Media – Prawo – Marketing, która stanowi kompendium teoretycznych analiz oraz praktycznych porad z zakresu muzyki, mediów, prawa i marketingu. Ta interdyscyplinarna publikacja jest rezultatem pracy naukowej Instytutu Mediów i Produkcji Muzycznej, oferując szeroki wachlarz zagadnień związanych z przemysłem muzycznym. Tom I skupiał się na prezentacji różnorodnych aspektów życia muzycznego, dziennikarstwa muzycznego oraz produkcji muzycznej. Jednakże, w obliczu zmieniającego się świata i wyzwań, niniejsza publikacja kładzie jeszcze większy nacisk na refleksję nad najistotniejszymi problemami oraz trendami w dziedzinie muzyki i jej otoczenia. Analizując aktualne wydarzenia, takie jak pandemia czy konflikty międzynarodowe uwzględniono wypływ tych wydarzeń na całą branżę muzyczną. Ponadto, podejmowane są zagadnienia związane z migracjami, multikulturalizmem, dostępnością kultury oraz zmianami w relacjach między artystami a publicznością.
Spis treści:
Wstęp
Introduction
Arleta Nawrocka-Wysocka
Muzyka i migracje jako przedmiot badań etnomuzykologii w XX i XXI wieku
Hanna Jocek
Repertuar muzyczny uchodźców w Europie w XXI wieku
Beata Stróżyńska
Wątek beduińskiej legendy z VII w. o szalonym poecie Madżnunie i jego ukochanej Lajli w wybranych muzycznych projektach międzykulturowych XX i XXI w.
Anita Grzegorzewska, Krzysztof Grzegorzewski
Ramiona matki. Intencja komunikacyjna ludowych kołysanek z Ciechanowskiego
Aleksandra Bęben
Polskie rozdziały w życiu i twórczości Romana Ryterbanda (1914-1979)
Małgorzata Sułek
Radiowe brzmienie Olimpu – Opowieść o kulawym bogu Hefajstosie Anny Świrszczyńskiej i Witolda Lutosławskiego
Piotr Mika
„Redaktor Wielki”. O stylu pisania i spojrzeniu na krytykę muzyczną Ludwika Erhardta
Agnieszka Szynk
Twórczość filmowa Aleksandra Tansmana
Małgorzata Kaczmarek
Cicho znaczy dyskretnie – rola zarządzania w pracy dyrygenta z orkiestrą
Klaudia Stępień
Charakterystyka i działalność wybranych platform audiowizualnych promujących muzykę
Ewa Staszewska
Odrębności w zatrudnieniu pracowników instytucji kultury ze szczególnym uwzględnieniem statusu prawnego pracowników artystycznych
Maria Karcz-Kaczmarek
Muzyka jako przedmiot regulacji publicznoprawnych – przegląd problematyki
Anna Franik, Regina Mynarska
Wydarzenie muzyczne dostępne dla osób z niepełnosprawnościami
Biogramy autorów
Tytuł: Muzyka - Media - Prawo - Marketing tom 2
Autor: Beata Stróżyńska
Wydawnictwo: Akademia Muzyczna w Łodzi
Format: 328 str., 175x247 mm, twarda oprawa
Język wydania: polski
ISBN / ISMN: 9788360929858
Kod wydawcy:
Wyświetlamy wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie sprawdzamy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.