Marcin Tadeusz Łukaszewski: Cantate dicta - ćwiczenia wokalne dla początkujących i średnio zaawansowanych śpiewaków i chórzystów
Opis
Zbiór łatwych ćwiczeń (piosenek, aryjek) na głos i fortepian adresowanych do początkujących adeptów wokalistyki (szkoła średnia muzyczna oraz studenci). Wszystkie zostały napisane do znanych łacińskich powiedzeń oraz przysłów. Dzięki ich przystępności i zwięzłości wykonawca może skupić się na muzyce, bez konieczności uczenia się słów na pamięć.
Utwory zostały oparte na rytmach polskich tańców dlatego mogą stanowić konkretną pomoc pedagogom emisji głosu. Zapis każdego ćwiczenia poprzedza informacja o użytym w nim ambitusie, co szybko pozwala zdecydować na jaki głos można przeznaczyć dany utwór.
Utwory zostały ułożone w pewnym porządku począwszy od tych z drobnymi krokami interwałowymi, o łatwej do nauczenia się linii melodycznej, do coraz trudniejszych, zawierających większe skoki interwałowe, wymagających już bardziej rozwiniętej skali głosu, znacznych umiejętności technicznych i bardziej zaawansowanej wiedzy muzycznej.
Melodie piosenek mają zróżnicowany charakter, utrzymane są w różnym tempie i metrum. Wielką wartością jest wielokrotne wykorzystanie przez kompozytora mazurowych rytmów z ich charakterystycznymi synkopami. Wnosi to do zbioru narodowy pierwiastek, a tym samym dodatkowy element edukacyjny.
Zbiór stanowi alternatywę dla ćwiczeń wokalnych autorstwa Vaccai, Concone'a czy Lutgena.
Zobacz przykładowe strony w galerii produktu. Pomogą one określić poziom trudności. Znajdziesz tam również pełen spis treści oraz inne dodatkowe informacje.
Tytuł: Cantate dicta
Autor: Marcin Tadeusz Łukaszewski
Stopień trudności: dla początkujących, średnio zaawansowanych
Instrument: głos, fortepian
Notacja muzyczna: zapis nutowy
Wydawnictwo: Ars musica
Format: A4, miękka oprawa
Język wydania: polski
ISBN / ISMN: 9790801566188
Kod wydawcy: ARS_M039
Atrybuty
Seria wydawnicza | M.T. Łukaszewski Didactic Music |
Styl muzyczny | klasyka |
Instrument | Głos |
Wyświetlamy wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie sprawdzamy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.