Michał Moc: Moc muzyki - materiały do kształcenia słuchu (+ audio online)
Opis
Podstawowe umiejętności czytania nut, rozpoznawania skal, rytmu, współbrzmień, pisania dyktand, to nie cel, a początek drogi do odkrywania pomysłów twórcy i pełniejszego doświadczenia dzieła. Na drodze muzycznego wtajemniczenia nie mniej istotne jest kojarzenie usłyszanych zjawisk w kontekstach, podczas trwającego utworu, śledzenie podobieństw, tropienie misternych detali.
W Arkuszach jednego dzieła MOC MUZYKI mamy okazję do przeżycia kompozycji w głębszy sposób, badając ją z różnych perspektyw, m.in. zmienności barwy, artykulacji, relacji pomiędzy instrumentami, a przede wszystkim, odkrycia jej równocześnie słuchowo i intelektualnie, analizując nuty podczas nieprzerwanego odsłuchu formy muzycznej. Osiem arkuszy MOCY MUZYKI to osiem spotkań z utworami polskich kompozytorów ostatniego stulecia, które wspomogą kształtowanie wyobraźni muzycznej wśród uczniów szkół II stopnia oraz studentów.
Materiał został wydany w formie teczki z arkuszami. Publikacja zawiera osiem arkuszy, a każdy z nich poświęcony jest jednemu utworowi z polskiej literatury muzyki XX lub XXI wieku. Po szczegółowej instrukcji, zamieszczona jest „pilotująca” partia (lub wybór partii) z partytury, którą należy śledzić podczas słuchania. Powyżej zapisu nutowego znajdują się zagadnienia w formie pytań. Nagrania utworów oraz poprawne odpowiedzi znajdują się na stronie internetowej, dostępne po zeskanowaniu kodu QR zamieszczonego w publikacji. Pliki dźwiękowe można pobrać na swoje urządzenie i wykorzystywać je podczas zajęć, również offline.
Dzięki zadaniom, które wymagają śledzenia przebiegu utworu, osoba korzystająca z arkuszy rozwija spostrzegawczość i wyobraźnię muzyczną. Uczy się także aktywnie słuchać muzyki i zwiększa kompetencje w obszarze kształcenia słuchu.
Tytuł: Moc muzyki
Autor: Michał Moc
Wydawnictwo: PWM
Format: str. 60, N4 stojący, teczka
Język wydania: polski
ISBN / ISMN: 9790274031794
Kod wydawcy: 12680
Wyświetlamy wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie sprawdzamy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.