Maurice Ravel: Concerto for Piano and Orchestra - koncert fortepianowy - nuty na dwa fortepiany
Opis
W latach sześćdziesiątych, długo po śmierci Ravela, tekst muzyczny dostępnego wówczas wydania Koncertu fortepianowego G-dur Ravela w Duranda ulegał różnym zmianom. Chociaż nie wiadomo, kto zatwierdził te zmiany, stały się one powszechną praktyką dotyczącą wydajności. Przy tworzeniu nowego wydania korzystano z różnych źródeł. Za główne źródła posłużył pierwodruk partytury, głosów i redukcji fortepianu oraz zbiór prób, których pianistka Marguerite Long używała do prób utworu przed premierą. Autograf Ravela, który posłużył jako kopia grawerska w pierwszym druku, należy traktować jako źródło wtórne, gdyż Ravel później autoryzowała zmiany w procesie korekty. Dodatkowo skonsultowano zestaw rękopisów partii orkiestrowych będących własnością André Kostelanetza, pierwsze nagranie dźwiękowe koncertu oraz kopie pierwszego druku redukcji fortepianu, które Marguerite Long, Alfred Cortot, Gustave Samazeuilh i Robert Casadesus otrzymali w prezencie jako źródła wtórne. Redukcje fortepianów, wszystkie będące w posiadaniu muzyków z najbliższego otoczenia Ravela, odegrały zasadniczą rolę w przywróceniu pierwotnej formy dzieła, wydanego i wykonanego pod okiem Ravela. Tekst muzyczny pojawia się w przejrzystym, przestronnym układzie z optymalnymi przewrotami stron. Zachowano cechy notacji Ravela w zakresie akustyki ostrzegawczej, promienistej, łodygowej i rozmieszczenia partii fortepianu pomiędzy pięciolinią górną i dolną. Redukcja fortepianu stanowi nowatorskie rozwiązanie problemu, w którym nie wszystkie warstwy pisma orkiestrowego dają się odtworzyć w partii fortepianu: dla niektórych fragmentów prezentowane są dwie wersje, jedna z redukcją partii dętych i druga z redukcją partii dętych. części sznurkowe. W aparacie tekstowym znajdują się uwagi interpretacyjne m.in. co do tempa, oparte na nagraniu z 1932 roku z udziałem Marguerite Long jako solistki, dokonanym w obecności Ravela. - Przywrócenie oryginalnego tekstu muzycznego za zgodą Ravel- Zachowanie specyfiki notacji Ravela (np. rozmieszczenie kluczy wiolinowych i basowych)- Dodatek z listą alternatywnych odczytów
[tłumaczenie maszynowe]
In the 1960s, long after Ravel's death, the musical text of the then available edition of Ravel's Piano Concerto in G major in Durand underwent various changes. While it is unknown who approved these changes, they have become common performance practice. Various sources were used to create the new edition. The main sources were the first edition of the score, parts and piano reductions, as well as a collection of rehearsals that pianist Marguerite Long used to rehearse the piece before its premiere. Ravel's autograph, which served as an engraving copy in the first printing, should be treated as a secondary source, as Ravel later authorized changes during the proofreading process. Additionally, a set of manuscripts of orchestral parts owned by André Kostelanetz, the first sound recording of the concerto, and copies of the first printing of the piano reduction, which Marguerite Long, Alfred Cortot, Gustave Samazeuilh and Robert Casadesus received as a gift as secondary sources, were consulted. Piano reductions, all owned by musicians from Ravel's immediate circle, played an essential role in restoring the original form of the work, published and performed under Ravel's supervision. The musical text appears in a clear, spacious layout with optimal page turns. The features of Ravel's notation have been preserved in terms of warning, radiant, stem acoustics and the arrangement of the piano part between the upper and lower staff. Piano reduction is an innovative solution to the problem in which not all layers of orchestral writing can be reproduced in the piano part: for some fragments two versions are presented, one with reduction of the wind parts and the other with reduction of the wind parts. string parts. The textual apparatus contains interpretative notes, among others: as to tempo, based on a 1932 recording with Marguerite Long as a soloist, made in Ravel's presence. - Restoration of the original musical text with Ravel's permission- Maintaining the specificity of Ravel's notation (e.g. arrangement of treble and bass clefs)- Appendix with a list of alternative readings
Zobacz przykładowe strony w galerii produktu. Pomogą one określić poziom trudności. Znajdziesz tam również inne dodatkowe informacje.
Tytuł: Concerto for Piano and Orchestra
Autor: Maurice Ravel
Stopień trudności: dla średnio zaawansowanych
Instrument: dwa fortepiany
Notacja muzyczna: zapis nutowy
Wydawnictwo: Barenreiter
Format: XIV, 67 S., 1,0 x 24,3 cm, miękka oprawa
Język wydania: angielski, niemiecki
ISBN / ISMN: 9790006573875
Kod wydawcy: BA09048-90
Atrybuty
Instrument | Fortepian / pianino |
Wyświetlamy wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie sprawdzamy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.