Ludwig van Beethoven: Sonate F major for Pianoforte and Violin op. 24 'Spring Sonata' - Sonata F-dur - nuty na skrzypce i fortepian
Opis
W maju 1802 roku „Allgemeine musikalische Zeitung” pochwalił sonaty skrzypcowe op. 23 i 24 jako „… jedne z najlepszych, jakie napisał Beethoven, co oznacza, że należą do najlepszych, jakie w ogóle powstały. Oryginalny, ognisty i odważny duch kompozytora… staje się obecnie coraz bardziej widoczny…”Czas, w którym Beethoven komponował swoją „Sonatę wiosenną”, naznaczony był szalonym przypływem twórczości kompozytorskiej. „Żyję tylko notatkami i gdy jedna praca jest ledwo skończona, druga już się zaczyna; w ten sposób, w jaki teraz piszę, często przyłapuję się na tym, że pracuję nad trzema, czterema rzeczami jednocześnie” – napisał w liście do Wegelera z 29 czerwca 1801 roku. Jednak w tym czasie Beethoven cierpiał także na gwałtowne pogorszenie się słuchu, fakt, który wciąż starał się ukryć i którego czarująca „Sonata wiosenna”, która w XIX wieku miała zyskać coraz większą popularność, z pewnością nie została ujawniona. Nowe, przełomowe wydanie Clive’a Browna łączy naukowe podejście urtekstowe z zapewnieniem bogactwo informacji na temat historycznej praktyki wykonawczej, zebrane w jednym praktycznym wydaniu. To wydanie składa się z partytury i dwóch odrębnych części na skrzypce: części urtekstowej opartej na naukowo-krytycznej ocenie wszystkich źródeł oraz części z adnotacjami z dodatkowymi informacjami Clive'a Browna opartymi na ważnych tematach technik i praktyk historycznych. oprócz szczegółowej przedmowy, to wydanie zawiera informacje o wczesnych wydaniach tej sonaty, a także historyczne oznaczenia metronomu. To wydanie opiera się na wydaniu Clive'a Browna kompletnych sonat Beethovena na skrzypce i fortepian z Bärenreiterem (BA 9014, BA 9015, BA 9036) , które było pierwszym opublikowanym wydaniem wraz z komentarzem krytycznym i pełnym opisem odpowiednich źródeł. Kluczowy komentarz dotyczący praktyki wykonawczej autorstwa Clive’a Browna i Neala Peresa Da Costy jest dostępny w Internecie i uzupełnia informacje na temat praktyki wykonawczej każdej Sonaty i każdej części ten wolumen. Omówiono w nim techniki gry na skrzypcach i fortepianie epoki Beethovena, a także konteksty historyczne oraz porady dotyczące frazowania i techniki na podstawie oceny wydań historycznych (m.in. von Czerny, Ferdinand David, Alard, Diémer, Grützmacher, Reinecke, Brodsky, Joachim , Rosé, Halir, Kreisler itp.).- Partytura fortepianowa i dwie partie skrzypiec solowych (urtekst i adnotacje historyczne)- Zawiera szczegółowe informacje na temat genezy, wydań historycznych i oznaczeń metronomu Beethovena- Z przełomowym komentarzem do praktyki wykonawczej (zasoby internetowe), zawierającym historyczne wskazówki dotyczące wykonania tej sonaty
[tłumaczenie maszynowe]
In May 1802, the "Allgemeinemusikalische Zeitung" praised the violin sonatas op. 23 and 24 as "...among the best that Beethoven wrote, which means that they are among the best ever written. The composer's original, fiery and courageous spirit… is now becoming more and more visible…” The time in which Beethoven composed his “Spring Sonata” was marked by a mad rush of compositional creativity. “I live only by notes, and when one work is barely finished, another is already starting; "The way I write now, I often find myself working on three or four things at the same time," he wrote in a letter to Wegeler on June 29, 1801. However, by this time Beethoven was also suffering from a rapid decline in his hearing, a fact that he still tried to hide and that the charming "Spring Sonata", which was to become increasingly popular in the 19th century, was certainly not revealed. Clive Brown's groundbreaking new edition combines a scholarly Urtextual approach with providing a wealth of information on historic performance practice, gathered in one practical edition. This edition consists of a score and two distinct movements for violin: an urtext part based on a scholarly-critical evaluation of all sources, and an annotated part with additional information by Clive Brown based on important topics of historical techniques and practices. in addition to a detailed preface, this edition contains information about early editions of this sonata, as well as historical metronome markings. This edition is based on Clive Brown's edition of the complete Beethoven sonatas for violin and piano with Bärenreiter (BA 9014, BA 9015, BA 9036), which was the first published edition with critical commentary and a full description of the relevant sources. A key commentary on performance practice by Clive Brown and Neal Peres Da Costa is available online and complements information on the performance practice of each Sonata and each movement in this volume. It discusses violin and piano playing techniques of Beethoven's era, as well as historical contexts and advice on phrasing and technique based on an assessment of historical editions (including von Czerny, Ferdinand David, Alard, Diémer, Grützmacher, Reinecke, Brodsky, Joachim, Rosé, Halir, Kreisler, etc.).- Piano score and two solo violin parts (urtext and historical annotations)- Provides detailed information on the origins, historical editions and markings of Beethoven's metronome- With a groundbreaking commentary on performance practice (online resources), containing historical tips for the performance of this sonata
Zobacz przykładowe strony w galerii produktu. Pomogą one określić poziom trudności. Znajdziesz tam również inne dodatkowe informacje.
Tytuł: Sonata for Pianoforte and Violin in F major op. 24 "Spring Sonata"
Autor: Ludwig van Beethoven
Stopień trudności: dla średnio zaawansowanych
Instrument: skrzypce, fortepian
Notacja muzyczna: zapis nutowy
Wydawnictwo: Barenreiter
Format: V, 36/11/11 S., 31,0 x 24,3 cm, miękka oprawa
Język wydania: angielski, niemiecki
ISBN / ISMN: 9790006568505
Kod wydawcy: BA10937
Atrybuty
Instrument | Skrzypce |
Wyświetlamy wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie sprawdzamy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.