Konsonanse i dysonanse wczesnoszkolnej edukacji muzycznej - Elżbieta Frołowicz
Opis
Publikacja Elżbiety Frołowicz - absolwentki Wydziału Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki - jest próbą kompleksowego spojrzenia na problemy wczesnoszkolnej edukacji muzycznej w polskim szkolnictwie powszechnym.
Autorka w swej książce omawia wybrane koncepcje rozwoju muzycznego dziecka, mówi o istocie wczesnego wprowadzania muzyki w życie dziecka i o jej wartości, o wpływie muzyki na rozwój emocjonalny i intelektualny dziecka. Omawia również problem braku kompetencji muzycznych u nauczycieli, regionalizacji nauczania i wielu innych.
Wartościową częścią pracy są przykłady programów edukacyjnych rozwijających umiejętności świadomego słuchania muzyki oraz autorska lista utworów współczesnych kompozytorów skierowana do młodych słuchaczy.
Zobacz przykładowe strony w galerii produktu. Pomogą one określić poziom trudności. Znajdziesz tam również inne dodatkowe informacje.
Spis treści:
1. Konteksty aksjologiczne wczesnoszkolnej edukacji muzycznej
2. Słuchanie muzyki we współczesnej edukacji muzycznej
3. Kształcenie muzyczne a rozwój intelektualny dziecka
4. Rozwój muzyczny dziecka - reperkusje pedagogiczne
5. Strategie aktywizujące w muzycznej edukacji
6. Nauczyciele klas I-III a standardy edukacji muzycznej
7. Kultura muzyczna Kaszub w kontekście wybranych problemów edukacji międzykulturowej
IMPLIKACJE PRAKTYCZNE
I Przykład pracy z utworami muzycznymi w edukacji wczesnoszkolnej
II Utwory muzyki współczesnej na zajęciach w klasach I-III
Tytuł: Konsonanse i dysonanse wczesnoszkolnej edukacji muzycznej
Autor: Elżbieta Frołowicz
Stopień trudności:
Instrument:
Notacja muzyczna:
Wydawnictwo: Akademia Muzyczna w Gdańsku
Format: 152 str., 165x235 mm, oprawa miękka
Język wydania: polski
ISBN: 89788392596776
Wyświetlamy wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie sprawdzamy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.