Alenuty.pl księgarnia muzyczna
do kasy Wartość koszyka: 0,00 zł
Sprowadzamy nuty z całego świata i wysyłamy za darmo od 199 zł!
ikona i link do profilu Księgarni muzycznej Alenuty.pl na Facebook ikona i link do profilu Księgarni muzycznej Alenuty.pl na Instagramikona i link do kanału Księgarni muzycznej Alenuty.pl na Youtube

Blog

Nowy solfeż - Tatiana Stachak, Lidia Florek, Ilona Tomera-Chmiel

Dostępność: w magazynie
Wysyłka w: 24 h
Dostawa: Darmowa dostawa od 300 zł sprawdź formy dostawy
Cena: 49,00 zł 49.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 4.8 (1 opinii)
Wydawnictwo: Euterpe
Kod produktu: WYDA_9788388867163

Opis

Podręcznik "Nowy solfeż" przeznaczony jest do prowadzenia zajęć kształcenia słuchu w szkołach muzycznych I stopnia. Książka  uzupełnia wiedzę i zagadnienia poruszane w podręcznikach z serii Nasza muzyka. Nowy solfeż zawiera obszerny, starannie wyselekcjonowany i opisany (tytułami i nazwiskami kompozytorów) repertuar. Znajduje się tu prawie tysiąc ćwiczeń solfeżowych i rytmicznych (zarówno jednogłosowych, jak i wielogłosowych), na które składają się utwory z repertuaru instrumentalnego różnych epok. Te, które oznaczono ikoną "HIT" to najsłynniejsze kompozycje muzyki klasycznej. W książce są również pieśni kompozytorów XIX wieku, współczesne piosenki dla dzieci oraz ludowe melodie z różnych krajów. Interesujące ilustracje pomagają poznawać i utrwalać materiał. Każda tonacja, temat, typ ćwiczenia są oznaczone tak aby szybko odnaleźć potrzebne zagadnienie co pozwala podnieść efektywność zajęć oraz zachęcić dzieci do pracy z książką. Nowy solfeż jest także świetnym materiałem dla nauczyciela. Kreatywna praca według preferowanej metody i dostosowanie jej do możliwości, poziomu zaawansowania i wieku każdego ucznia jest prostsza i możliwa do realizacji  z tym podręcznikiem. Uzupełnieniem publikacji jest Dodatek dla nauczyciela zawierający akompaniamenty fortepianowe do wielu melodii i ćwiczeń. Zakres tematyczny Nowego solfeżu jest zgodny z obowiązującą w szkolnictwie artystycznym podstawą programową.

Zobacz przykładowe strony w galerii produktu. Pomogą one określić poziom trudności. Znajdziesz tam również inne dodatkowe informacje.


Spis treści:


Muzyczne vademecum
C-dur
a-moll
G-dur
e-moll
F-dur
d-moll
B-dur
g-moll
A-dur
fis-moll
Es-dur
c-moll
As-dur
f-moll
H-dur
gis-moll
Des-dur
b-moll
pentatonika
skale modalne
skala góralska
ćwiczenia wykraczające poza system tonalny
Muzyczne vademecum
Takty ćwierćnutowe
  Podstawowe wartości rytmiczne
  Grupy szesnastkowe
  Rytm punktowany
  Przedtakt
  Triola ósemkowa
  Rytmy synkopowe
Talty półnutowe
Takty ósemkowe
  Podstawowe wartości i grupy rytmiczne
  Inne takty ósemkowe
Trzydziestodwójki, dwie kropki przy nucie
Niemiarowe grupy rytmiczne
Zmienne metrum
Ciągi rytmiczne

Tytuł: Nowy solfeż
Autor: Tatiana Stachak, Lidia Florek, Ilona Tomera-Chmiel
Stopień trudności: dla początkujących
Notacja muzyczna: zapis nutowy
Wydawnictwo: Euterpe
Format: 276 str, B5, miękka oprawa
Język wydania: polski
ISBN: 9788388867163

Koszty dostawy Darmowa dostawa od 300 zł

Kraj wysyłki:

Zobacz podobne nuty i książki

Opinie o produkcie

Wyświetlamy wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie sprawdzamy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

26 listopada 2012

recenzja z pisma Twoja Muza (autor: M. Ł. Gołębiowski) 22/08/2012 Najnowsze wydanie legendarnego już „Solfeżu” Józefa Karola Lasockiego pochodzi z lat 90. ubiegłego wieku. Od tamtego czasu zmieniło się, można powiedzieć bez zbytniej przesady, po prostu wszystko. A jednak dzieło nieżyjącego już od 16 lat Lasockiego, a pisane w latach 50., by wypełnić kompletną pustkę na podstawowych poziomach muzycznej edukacji, wciąż pozostaje w użyciu aż nazbyt powszechnie. Wystarczy spojrzeć w układ ćwiczeń starego podręcznika, by nawet, będąc muzykiem, dostać ze strachu gęsiej skórki. „Solfeż” Lasockiego był zmorą każdego, kto wszedł w mury jakiejkolwiek szkoły muzycznej w tym kraju. Nic dziwnego, że w końcu ktoś postanowił powiedzieć „stop!”. Tym milej, że swoje weto wzniosły trzy doświadczone nauczycielki, którym najwyraźniej także było już nie w smak dręczenie muzycznej młodzieży przedpotopowym podręcznikiem. „Nowy solfeż” to podręcznik z pewnością lepiej dostosowany do czasów, w których dziś żyjemy. Pod każdym względem. Od strony edytorskiej jest bardzo przejrzysty i czytelny. Operuje kolorami jako drogowskazami znaczącymi poszczególne opracowywane tonacje, wszystkie istotne elementy oznacza odpowiednimi piktogramami, których legenda znajduje się na początku podręcznika. Zamiast anonimowych ćwiczeń autorki skupiły się na wyborze potężnego zestawu melodii pochodzenia ludowego i profesjonalnego. W każdej tonacji znajdziemy tu piosenki, tańce i melodie z praktycznie całego świata, od Ameryki przez Francję, Włochy, Bułgarię, Macedonię czy Czechy, aż po Brazylię i Australię. Pokaźny zbiór stanowi rzecz jasna rodzima tradycja muzyczna, reprezentowana w „Nowym solfeżu” przez melodie z wielu zakątków Polski. Co ważne, o ile tylko autorki dotarły do źródeł pochodzenia danego utworu, jest ono wyraźnie zaznaczone. Podobnie jak dzieła wszystkich kompozytorów, z których fragmenty umieszczono w podręczniku. To jeszcze jedna cenna cecha tej książki, odróżniająca ją wyraźnie od surowego solfeżu J. K. Lasockiego. To co tam było po prostu melodią autorstwa Mozarta, tutaj stało się np. fragmentem z jego Sonaty fortepianowej A-dur KV 331. Dzięki temu, śpiewając kolejne piękne melodie, uczniowie będą je kojarzyć nie tylko z autorami, ale z konkretnymi tytułami utworów. Znakomity to przykład łączenia zajęć z „Solfeżu” z elementami audycji muzycznych. Uzupełnieniem typowych ćwiczeń głosowych śpiewanych solmizacją są utwory zaprezentowane z oryginalnym tekstem. W każdej tonacji znajdziemy po kilka z nich. Większość jest autorstwa krajowych kompozytorów, z Zygmuntem Noskowskim na czele. Znajdziemy też kompozycje Moniuszki, Karłowicza, Chopina, Rybickiego czy Pałłasza. Wszystkie one mogą stanowić urozmaicenie dla nauczyciela, a dzieciom dać czystą przyjemność śpiewania zamiast czytania nut głosem. Trudno jest jednoznacznie ocenić przydatność „Nowego solfeżu” w szkolnej praktyce pedagogicznej. Jako pozycja zupełnie nowa musi zostać przetestowana w warunkach polowych, a więc w kolejnych szkolnych klasach całej Polski. Dopiero wtedy okaże się, czy nauczyciele znajdą w nim cennego sprzymierzeńca, a uczniowie przyjemnego towarzysza w zgłębianiu kolejnych tonacji koła kwintowego. Jedno już teraz jest jednak pewne. Książka ta była potrzeba i bardzo dobrze, że powstała. Pokazuje dźwięki, tonacje i skale przez pryzmat praktycznego ich wykorzystania przez różnych twórców ze wszystkich epok. Daje dzieciom szeroki horyzont możliwości ćwiczenia ich głosów i uszu, nie strasząc przy tym szarością edytorską i szorstkością podejścia do tematu. „Nowy solfeż” to podręcznik, dzięki któremu gęsia skórka przez zajęciami ma szansę ustąpić wypiekom z podekscytowania. Sam chciałbym z niego korzystać, gdybym wciąż był dzieckiem.

Submit
1
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium