Alenuty.pl księgarnia muzyczna
do kasy Wartość koszyka: 0,00 zł
Sprowadzamy nuty z całego świata i wysyłamy za darmo od 199 zł!
ikona i link do profilu Księgarni muzycznej Alenuty.pl na Facebook ikona i link do profilu Księgarni muzycznej Alenuty.pl na Instagramikona i link do kanału Księgarni muzycznej Alenuty.pl na Youtube

Blog

Julia Kaleńska-Rodzaj: Psychologia tremy - teoria i praktyka

Dostępność: w magazynie
Wysyłka w: 24 h
Dostawa: Darmowa dostawa od 300 zł sprawdź formy dostawy
Cena: 59,00 zł 59.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5.0 (0 opinii)
Wydawnictwo: PWN
Kod produktu: WYDA_9788301219444

Opis

Podstawą sukcesu pracy zawodowego muzyka są wieloletnie codzienne ćwiczenia, wymagające wysiłku fizycznego i psychicznego. Występ publiczny jest „wierzchołkiem góry lodowej” w życiu muzyka, na którym ważą się losy muzyka-wykonawcy i muzyka-osoby. Jeśli muzyk pozytywnie ocenia obie te sfery, owocuje to poczuciem dobrostanu psychicznego i stwarza dobre warunki do twórczego rozwoju. Sama myśl o możliwości niepowodzenia wzbudza lęk, który doprowadzić może do dezorganizacji procesu gry i spadku jakości wykonania. Trema znana jest każdej osobie występującej publicznie. W zawodach artystycznych i wykonawczych umiejętność radzenia sobie z tremą jest często czynnikiem decydującym o możliwości wykonywania zawodu. O tym wszystkim przeczytasz w niniejszej publikacji.

Zobacz przykładowe strony w galerii produktu. Pomogą one określić poziom trudności. Znajdziesz tam również inne dodatkowe informacje.

Spis treści:
CZĘŚĆ I
Zjawisko tremy w opisach muzyków i psychologów muzyki 
Rozdział 1. Doświadczanie tremy 
1.1. Trema w opisach doświadczeń znanych muzyków 
1.2. Trema w opisach doświadczeń młodych muzyków 
1.3. Trema jako specyficzny problem wykonawstwa muzycznego 
1.4. Psychologiczne definicje tremy 
1.5. Podsumowanie: porządkowanie terminologii – pobudzenie,
stres, lęk, strach, trema 
CZĘŚĆ II
Trema z perspektywy psychologii sportu 
Rozdział 2. Trema jako wzrost pobudzenia 
2.1. Optymalny stan koncertowy 
2.2. Mechanizmy wyjaśniające powstawanie tremy – poziom pobudzenia
a jakość wykonania 
2.2.1. Modele uwzględniające dynamikę czasową 
2.2.2. Teorie uwzględniające kontekst społeczny i trudność zadania 
Motywacyjne źródła efektu facylitacji społecznej 
2.2.3. Struktura temperamentu: wyjaśnienie z obszaru różnic indywidualnych 
Temperament a pobudzenie 
Temperament a efektywne działanie na scenie 
2.2.4. Teorie uwzględniające ocenę poznawczą pobudzenia 
2.3. Podsumowanie: pobudzenie jako nieodłączny element występowania 

CZĘŚĆ III
Trema z perspektywy psychologii klinicznej 
Rozdział 3. Trema jako lęk 
3.1. Perspektywa kliniczna: triada objawów lęku 
3.1.1. Objawy fizjologiczne 
3.1.2. Objawy behawioralne 
3.1.3. Objawy poznawcze 
3.2. Podsumowanie: współwystępowanie objawów
Rozdział 4. Cechy zwiększające podatność na tremę
4.1. Czynniki osobowościowe
4.1.1. Neurotyczność, ekstrawersja i introwersja
4.1.2. Lęk jako cecha i lęk jako stan
4.2. Czynniki moderujące: wiek i płeć
4.3. Czynniki motywacyjne
4.3.1. Poczucie własnej skuteczności
4.3.2. Samoocena i perfekcjonizm
4.4. Podsumowanie: rozwojowy schemat powiązań
Rozdział 5. Trema jako lęk społeczny
5.1. Trema a lęk społeczny: podobieństwa i różnice
5.2. Trema a inne zaburzenia kliniczne
5.3. Wieloczynnikowe modele wyjaśniające występowanie tremy
5.3.1. Teoria i model tremy Alberta LeBlanca
5.3.2. Model tremy Iouli Papageorgi, Susan Hallam i Grahama Welcha
5.3.3. Model tremy Dianny Kenny
5.4. Podsumowanie: profilaktyka lęku scenicznego (tremy)


CZĘŚĆ IV
Trema z perspektywy psychologii emocji
Rozdział 6. Trema jako złożone zjawisko emocjonalne
6.1. Emocje przedkoncertowe z perspektywy psychologii emocji
6.1.1. Emocje przedkoncertowe – proste czy złożone?
6.1.2. Dlaczego rozpoznawanie i precyzyjne nazywanie emocji jest tak ważne?
6.1.3. Zanim powstanie emocja: przekonania na temat emocji a rodzaj
doświadczanych stanów emocjonalnych 
6.2. Poszerzenie perspektywy: wyjście poza lęk
6.3. Trema jako złożony stan emocjonalny: wnioski z badań własnych
6.3.1. Różnorodność emocji przedkoncertowych
6.3.2. Struktura emocji przedkoncertowych – profile emocjonalne 
6.3.3. Emocje przedkoncertowe: przyczyny i konsekwencje
6.3.4. Wnioski z badań i implikacje praktyczne
6.4. Optymalny stan koncertowy i optymalne emocje. Korzyści z ujmowania
tremy jako złożonego stanu emocjonalnego 
6.4.1. Pozytywna interpretacja wzrostu pobudzenia
6.4.2. Nazywanie i akceptacja różnorodnych emocji 
6.4.3. Integracja doświadczanych emocji – „moja trema” 
6.5. Podsumowanie: trema z perspektywy psychologii emocji 
CZĘŚĆ V
Radzenie sobie z tremą – regulacja emocji przedkoncertowych 
Rozdział 7. Radzenie sobie z tremą – zastosowanie teorii w praktyce 
7.1. Ryzykowne strategie radzenia sobie z tremą 
7.1.1. Beta-blokery 
7.1.2. Maratony ćwiczeniowe 
7.2. Adaptacyjne strategie radzenia sobie z tremą demobilizującą 
7.2.1. Procesy poznawcze: techniki zarządzania uwagą i myśleniem 
Uwaga 
Styl myślenia 
7.2.2. Reakcja emocjonalna: techniki regulacji pobudzenia 
7.2.3. Oswojenie się z sytuacją: techniki stopniowanej ekspozycji i wizualizacji 
7.3. Podsumowanie: plan psychologicznego przygotowania się do występu 
Rozdział 8. Psychologiczne przygotowanie wykonawcy
do występu publicznego 
8.1. Budowanie tożsamości artysty – poczucie sensu 
8.2. Wspierające środowisko – poczucie wspólnoty 
8.3. Rozwijanie umiejętności dbania o kondycję psychiczną i fizyczną –
poczucie skuteczności 
8.4. Podsumowanie: dobrostan psychiczny muzyka 

Przeczytaj również poradnik >>> Jak sobie radzić z tremą? Skuteczne sposoby dla muzyków <<< poradnik dostępny na naszym blogu.

Tytuł: Psychologia tremy - teoria i praktyka
Autor: Julia Kaleńska-Rodzaj
Wydawnictwo: PWM
Format: 260 str., 14.8x21.0cm, oprawa twarda
Język wydania: polski
ISBN: 9788301219444

Koszty dostawy Darmowa dostawa od 300 zł

Kraj wysyłki:

Zobacz podobne nuty i książki

Opinie o produkcie

Wyświetlamy wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie sprawdzamy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

Submit
1
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium