Uczeń - nauczyciel - rodzic w rzeczywistości edukacji muzycznej - Amelia Golema, Małgorzata Kramarz
Opis
Prezentowana publikacja skupia się na triadzie jaką stanowią uczeń, nauczyciel i rodzic. Relacje między nimi są pełne uczuć - od fascynacji i radości, przez zaniepokojenie i smutek, aż po rozdrażnienie i wzajemną wrogość. Gdy relacje między wszystkimi są prawidłowe wówczas edukacja artystyczna przebiega w przyjaznym klimacie, jeżeli jednak te relacje zostają zaburzone mamy do czynienia z kryzysem.
Umiejętne zagospodarowanie przestrzeni kryzysu otwiera nowe perspektywy doskonalenia - tej właśnie problematyce poświęcona jest książka.
Jest to pierwsza publikacja wydana przez Wydawnictwo Akademii Muzycznej we Wrocławiu w serii: Edukacja muzyczna - Idee, Tendencje, Dążenia.
CZĘŚĆ I
Uczeń – nauczyciel – rodzic: wybrane ujęcia wzajemnych relacji w odniesieniu do edukacji muzycznej
Zofia Konaszkiewicz
Nauczyciele, uczniowie, rodzice w kontekście nauczania muzyki – współpraca, bezsilność, wrogość
Andrzej Ładyżyński
Nakłoń swego ucha, czyli o słuchaniu rodzicielskim, nauczycielskim i uczniowskim
Ewa Szatan
Nauczyciel – uczeń – rodzic i konstruktywistyczne podejście do „sztuki nauczania” rytmiki
Dominika Lenska
Pokoleniowa transmisja wartości kultury muzycznej i jej współczesne oblicze
CZĘŚĆ II
Środowisko rodzinne i rówieśnicze a pedagogika muzyki
Karolina Markowska
Pedagogika kognitywistyczna – rodzaje komunikacji w procesie twórczego rozwoju dziecka
Wiesław Pluskota
Czy szkoła muzyczna jest punktem świadczenia usług?
Amelia Kramarczyk-Pępek
Tutoring rodzinny – kluczem do sukcesu ucznia na przykładzie szkół Stowarzyszenia „Sternik”
Aleksandra Cuper
Zainteresowania muzyczne młodzieży a edukacja muzyczna
Jagoda Rusowicz
To kto w końcu kogo uczy? Czyli o programach rodzinnego muzykowania
CZĘŚĆ III
Uczeń w przestrzeni edukacji muzycznej
Alexandra Butor
Reanimacja motywacji – praktyczne sposoby przywracania motywacji wewnętrznej ucznia szkoły muzycznej
Magdalena Moruś
Uczeń w szkole muzycznej – oczekiwania dzieci i młodzieży, ich rodziców i nauczycieli
Joanna Jemielnik
Relacja mistrz – uczeń czy partnerstwo edukacyjne?
Amelia Golema
Małgorzata Kramarz
Moje dziecko już nie chce grać – doświadczenie kryzysu w edukacji muzycznej
Tytuł: Uczeń, nauczyciel, rodzic - w rzeczywistości edukacji muzycznej - Triada w kryzysie?
Autor: (redakcja naukowa) Amelia Golema, Małgorzata Kramarz
Stopień trudności:
Instrument:
Notacja muzyczna:
Wydawnictwo: Akademia Muzyczna we Wrocławiu
Format: 200 str., 165x238 mm, miękka oprawa,
Język wydania: polski
ISBN: 9788365473165
Wyświetlamy wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie sprawdzamy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.