Alenuty.pl księgarnia muzyczna
do kasy Wartość koszyka: 0,00 zł
Sprowadzamy nuty z całego świata i wysyłamy za darmo od 199 zł!
ikona i link do profilu Księgarni muzycznej Alenuty.pl na Facebook ikona i link do profilu Księgarni muzycznej Alenuty.pl na Instagramikona i link do kanału Księgarni muzycznej Alenuty.pl na Youtube

Blog

Aktywność muzyczna a zmiany rozwojowe dziecka - Elżbieta Frołowicz

Dostępność: w magazynie
Wysyłka w: 24 h
Dostawa: Darmowa dostawa od 300 zł sprawdź formy dostawy
Cena: 40,00 zł 40.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5.0 (1 opinii)
Kod produktu: WYDA_9788393341542

Opis

Publikacja Elżbiety Frołowicz - absolwentki Wydziału Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki - porusza temat edukacji muzycznej na etapie wczesnoszkolnym, ważności muzyki w rozwoju każdego człowieka, szczególnie na początkowym etapie tego rozwoju.

Zobacz przykładowe strony w galerii produktu. Pomogą one określić poziom trudności. Znajdziesz tam również inne dodatkowe informacje.

Spis treści:

CZĘŚĆ PIERWSZA - TEORETYCZNE UMOCOWANIE PROBLEMATYKI BADAWCZEJ

1. Z problematyki teorii muzycznej edukacji wczesnoszkolnej
1.1 Kultura i kultura muzyczna
1.2.Kultura i edukacja - relacje konieczne, możliwe i życzeniowe ( w perspektywie wybranych ujęć pedagogicznych)
     1.2.1. Edukacja w ujęciu klasyków pedagogiki kultury
     1.2.2. Współczesne ujęcia pedagogiki kultury a szkolna edukacja muzyczna
1.3. Enkulturacja muzyczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym
1.4. Wczesnoszkolna edukacja muzyczna jako obszar badań - perspektywa filozoficzna
     1.4.1. Edukacja muzyczna jako edukacja estetyczna
     1.4.2. Koncepcje praksjalnej filozofii edukacji muzycznej
1.5.W poszukiwaniu koncepcji wczesnoszkolnej edukacji muzycznej

2. Psychologiczne podstawy uczenia się muzyki przez uczniów klas młodszych - wybrane aspekty
2.1. Rozwój psychofizyczny i rozwój muzyczny - ustalenia terminologiczne
2.2. Czynniki warunkujące rozwój muzyczny dziecka
       2.2.1. Aktywność jako czynnik rozwoju
       2.2.2. Determinanty rozwoju muzycznego dziecka w młodszym wieku szkolnym - aspekt społeczny
2.3 Zmiany rozwojowe a wczesnoszkolna edukacja muzyczna
       2.3.1. Rozwój umysłowy a wczesnoszkolna edukacja muzyczna
       2.3.2. Rozwój fizyczny i motoryczny a wczesnoszkolna edukacja muzyczna
       2.3.3. Rozwój sfery emocjonalnej i estetycznej a wczesnoszkolna edukacja muzyczna
       2.3.4. Rozwój społeczno-moralny a wczesnoszkolna edukacja muzyczna
2.4. Modele zmiany rozwojowej a koncepcje rozwoju muzycznego dziecka
2.5. Rozwój muzyczny dziecka  w młodszym wieku szkolnym

3. Teoria kształcenia muzycznego uczniów w młodszym wieku szkolnym w kontekście ich aktywności
3.1 Problemat aktywizacji procesu kształcenia w myśli pedagogicznej - ujęcie historyczne
3.2. Edukacyjne konteksty aktywności muzycznej uczniów klas I-III
       3.2.1. Aktywność i jej rodzaje
       3.2.2. Formy aktywności dziecka w wieku wczesnoszkolnym
       3.2.3. Obszary aktywności muzycznej dziecka
       3.2.4. Organizowanie aktywności ucznia na zajęciach muzycznych w klasach I-III - strategie aktywizujące w kształceniu muzycznym
3.3. Obecność nowych mediów w muzycznej edukacji wczesnoszkolnej
3.4. Elementy diagnostyki edukacji muzycznej wspierające rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym

CZĘŚĆ DRUGA - EMPIRYCZNA WERYFIKACJA AUTORSKIEJ KONCEPCJI WCZESNOSZKOLNEJ EDUKACJI MUZYCZNEJ

4. W kręgu rozwiązań metodologicznych
4.1. Założenia badawcze
4.2. Cel, przedmiot, problematyka i pytania badawcze
4.3. Sposoby gromadzenia materiału do badań
4.4 Organizacja procesu badawczego
4.5 Teren i warunki badań, próba badawcza

5. Aktywność muzyczna a zmiana rozwojowa dziecka w wieku wczesnoszkolnym w badaniach własnych
5.1. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji słuchowych i muzycznych umiejętności percepcyjnych
       5.1.1. Kompetencje słuchowe (słuch wysokościowy)
       5.1.2. Muzyczne umiejętności percepcyjne
       5.1.3. Możliwości rozwojowe w badanym obszarze kompetencji muzycznych
5.2. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji wokalnych, wybranych umiejętności wykonawczych i rozumienia pojęć muzycznych
       5.2.1. Kompetencje wokalne
       5.2.2. Rozumienie pojęć muzycznych i wybrane muzyczne umiejętności wykonawcze
5.3. Umiejętność samooceny poziomu kompetencji muzycznych
5.4. Elementy enkulturacji muzycznej w środowisku rodzinnym a próby określenia własnego stosunku do muzyki
5.5. Kształcenie wczesnoszkolne z wyeksponowanym elementem aktywności muzycznej jako facylitator zmian w sferze społeczno-moralnej
      5.5.1. Budowanie relacji opartych na empatii i rozumieniu Innego
      5.5.2. Intensyfikacja rozwoju społeczno-moralnego  w świetle wywiadów i obserwacji
5.6. Rozwój wyobraźni i wrażliwości muzycznej w działaniach twórczych
      5.6.1. Wyobraźnia i wrażliwość muzyczna uzewnętrzniona poprzez werbalizację
      5.6.2. Improwizacje twórcze na materiale muzycznym
5.7 Aktywność muzyczna a myślenie twórcze i wrażliwość estetyczna w działaniach plastycznych

6. Studium wyników. Podsumowanie.

 

Tytuł: Aktywność muzyczna a zmiany rozwojowe dziecka
Autor: Elżbieta Frołowicz
Stopień trudności:
Instrument: 
Notacja muzyczna: 
Wydawnictwo: Akademia Muzyczna w Gdańsku
Format: 432 str., 164x235 mm, miękka oprawa
Język wydania: polski
ISBN: 9788393341542

Koszty dostawy Darmowa dostawa od 300 zł

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie

Wyświetlamy wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie sprawdzamy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

7 stycznia 2024

Bardzo ciekawa i pouczająca książka

Submit
1
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium